آماندا آنیسیماوا، ستاره جوان تنیس زنان، با خاطرات تلخ و شیرین از ویمبلدون ۲۰۲۵ به این رقابت بزرگ باز میگردد. سال گذشته آنیسیماوا پس از پیروزی هیجانانگیز مقابله با آرینا سابالنکا در نیمهنهایی، در فینال مقابل ایگا اشویانتک تنها در ۵۷ دقیقه و بدون کسب ست موفق، شکست سنگینی را تجربه کرد؛ اتفاقی نادر که از سال ۱۹۱۱ در فینال بانوان این رویداد تکرار نشده بود.
آنیسیماوا درباره آن شکست میگوید: «بر اثر استرس، در زمین یخ زدم اما مطمئنم این تجربه باعث میشود قویتر بازگردم.» او خیلی زود، توانست انتقام آن شکست را در گرند اسلم بعدی، اوپن آمریکا، از اشویانتک بگیرد و حتی نائومی اوساکا را پشت سر گذاشته و برای دومین بار پیاپی به فینال راه پیدا کند.
این تنیسباز آمریکایی ۲۴ ساله پس از جدایی از مربی و مصدومیت کوتاه مدت، با روحیهای تازه و انگیزه مضاعف به ویمبلدون بازمیگردد. او که به ساختاردهی بهتر امتیازها و مدیریت فشارهای روانی شهره شده، در سال گذشته پیشرفت قابل توجهی در بازی خود داشته است.
از دوران نوجوانی، آنیسیماوا استعداد خاصی نشان داد؛ نخستین بار در ۱۵ سالگی حرفهای شد و در ۱۷ سالگی به نیمهنهایی رولان گاروس رسید. اما فقدان پدر و مربیاش ضربه روحی بزرگی برای او بود، با این حال اکنون با پختگی و قدرت ذهنی بیشتر به مسیر خود ادامه میدهد.
آنیسیماوا سبک زندگی متعادل و اهمیت دادن به آرامش ذهنی را عامل تداوم موفقیت خود میداند. او در زمان دوری از میادین به نقاشی و تحصیلات در رشته روانشناسی پرداخت که این امور، به بازگشت او به سطح بالا کمک کردند.
این تنیسباز آمریکایی در آستانه ویمبلدون ابراز امیدواری کرده که بتواند خاطره تلخ سال گذشته را جبران کند و با انگیزه بالا، به دنبال قهرمانی در این گرند اسلم جذاب و پرطرفدار باشد.
















Insert Comment