در سومین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶، دو تیم فرانسه و نروژ در استادیوم بوستون به مصاف هم رفتند؛ دیداری که پیش از شروع، به عنوان مصاف بزرگ دو مهاجم گلزن، کیلیان امباپه و ارلینگ هالند، تبلیغ شده بود. اما سرمربی نروژ تصمیم گرفت هالند را استراحت بدهد و با ۱۰ تغییر اساسی تیمش را به میدان بفرستد.
دیده شدن هالند روی نیمکت باعث ایجاد ابهامات زیادی در بین هواداران و کارشناسان شد؛ هرچند با صعود نروژ به مرحله بعد، اولویت کادر فنی حفظ سلامتی بازیکنان برای مراحل حساستر عنوان شد. این تصمیم اما به ثمر نرسید و فرانسه با هتتریک فوقالعاده عثمان دمبله و یک گل دیگر، نروژ را با نتیجه ۴-۱ شکست داد و صدرنشین گروه شد.
جایگزین هالند در ترکیب نروژ، یورگن استراند لارسن، یک پنالتی حساس را از دست داد و فرصت نزدیک شدن به فرانسه را از دست داد. حالا نروژیها باید مسیر طولانیتری به تگزاس برای بازی با ساحل عاج طی کنند، در حالی که فرانسه در نیوجرسی با حریف بعدی روبهرو میشود.
کارشناسان معتقدند باتوجه به سبک فیزیکی بازی نروژ و فشردگی زمانی بین بازیها، حفظ انرژی بازیکنان گزینه منطقی بوده، اما برخی این ریسک را خطرناک میدانند، چرا که فرصت رویارویی جدی با فرانسه را از دست دادند و روند تیم را دچار تغییر ناگهانی کردند.
با آنکه برخی هواداران نروژ ناراضی بودند و بسیاری نیز تلاش کردند فضای مثبت خود را حتی با غیبت ستارهها حفظ کنند، همچنان پرسش اساسی باقیست: آیا این استراتژی جسورانه نروژ در ادامه جام جهانی به نفعشان تمام خواهد شد؟

















ارسال دیدگاه