مارکتا ووندرسوا، تنیسباز اهل چک و قهرمان سابق مسابقات ویمبلدون، به علت امتناع از همکاری با مأمور کنترل دوپینگ و خودداری از اجازه ورود برای انجام تست در دسامبر ۲۰۲۵ با محرومیت چهار ساله مواجه شد. این تصمیم توسط آژانس بینالمللی یکپارچگی تنیس (ITIA) اتخاذ شده و دوران محرومیت وی تا ۲۱ ژوئن ۲۰۳۰ ادامه خواهد یافت.
ووندرسوا عنوان کرد که دلیل امتناع وی نگرانی درباره امنیت شخصی و ادعای عدم رعایت پروتکل توسط مأمور کنترل بوده، اما هیئت داوری موارد کافی برای توجیه رفتار او نیافته است. ووندرسوا در سال ۲۰۲۳، نخستین بازیکن بدون رتبهبندی برتر بود که عنوان قهرمانی ویمبلدون را در بخش بانوان به دست آورد.
این اتفاق بازتاب زیادی در دنیای تنیس داشته و محرومیت طولانی مدت یکی از قهرمانان مطرح این رشته را رقم میزند.




















Insert Comment